Fizjoterapia uroginekologiczna dla kobiet i mężczyzn

Szeroko rozpowszechniony problem nietrzymania moczu dotyczy zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Obecnie nietrzymanie moczu przestaje być tematem tabu, a pacjenci, widząc efekty leczenia, chętnie uczestniczą w fizjoterapii uroginekologicznej, z której możesz skorzystać w Sigma Medica we Wrocławiu. Profesjonalna fizjoterapia uroginekologiczna to sposób na rozwiązanie problemu nietrzymania moczu u kobiet i mężczyzn.

Przyczyny i skutki nietrzymania moczu

U kobiet, do czynników powodujących nietrzymanie moczu zaliczamy najczęściej ciążę i poród, kiedy to dochodzi do zmian hormonalnych oraz ograniczenia ruchomości przepony, a rosnący płód wraz z łożyskiem uciska struktury mięśniowo-powięziowe dna miednicy. Z kolei u mężczyzn schorzenie to wywoływane jest najczęściej przez komplikacje pozabiegowe, np. po prostatektomii, wskutek czego uszkodzone zostają zwieracze. Profesjonalna fizjoterapia uroginekologiczna może skutecznie zatrzymać postęp schorzenia, dzięki czemu możliwy będzie powrót do pełnego zdrowia intymnego.

Podstawowym skutkiem nietrzymania moczu jest jego niekontrolowane oddawanie w sytuacjach stresowych, podczas kichnięcia czy kontaktu seksualnego. Jednak oprócz tego, nietrzymanie moczu ma również ogromny wpływ na stan psychiczny chorego, który zmaga się z codziennym lękiem, wstydem i obniżonym poczuciem własnej wartości. Chory bardzo często rezygnuje z życia społecznego, a często nawet zawodowego. U niektórych osób mogą pojawić się objawy depresji. Warto jednak wiedzieć, że nietrzymanie moczu można skutecznie wyleczyć. Z pomocą przychodzi nowoczesna fizjoterapia uroginekologiczna, z której mogą korzystać zarówno kobiety, jak i mężczyźni w różnym wieku.

Na czym polega fizjoterapia uroginekologiczna

Fizjoterapia uroginekologiczna składa się z nowoczesnych zabiegów oraz specjalistycznej rehabilitacji. Po przeprowadzeniu badania palpacyjnego i określeniu przyczyny nietrzymania moczu fizjoterapeuta układa indywidualny plan ćwiczeń. W naszym Centrum we Wrocławiu, realizujemy kompleksową rehabilitację prowadzoną przez doświadczoną fizjoterapeutkę uroginekologiczną PTUG, która podczas indywidualnych terapii edukuje pacjentów m.in. z zakresu ergonomii życia codziennego.