MTG – masaż tkanek głębokich

Centrum Rehabilitacji Sigma Medica we Wrocławiu cechuje się najskuteczniejszymi metodami leczenia bólu. Przykładem takiej formy terapii może być masaż tkanek głębokich, który w naszym Centrum wykonywany jest przez fizjoterapeutów uczących się od światowej sławy mistrza w tej dziedzinie. Masaż tkanek głębokich, co to takiego?

Pierwsze skojarzenie jakie przychodzi do głowy, to zapewne „bolesne, silne, oddziaływanie na tkanki leżące gdzieś głęboko”. Nic bardziej mylnego! Słowo „masaż” w tym przypadku może sugerować delikatne, przyjemne działanie na mięśnie. Dodane to tej nazwy frazy „tkanek głębokich” mają wyjaśnić, że nie chodzi tylko o mięśnie leżące głęboko.

Podstawową zasadą MTG jest działanie na tkanki miękkie bardzo precyzyjnymi, delikatnymi ruchami, które wpłynąć mają nie tylko na mięśnie. MTG zakłada, że ludzkie ciało posiada wiele warstw. Patrząc na lazanie widzimy kilka warstw makaronu, to samo dotyczy ludzkiego ciał. Jest ono złożone z kilku warstw, w których odpowiednikiem makaronu jest powięź. To, jaką technikę zastosuje fizjoterapeuta podczas pracy zależeć będzie od tego, do której warstwy tkanek chce dotrzeć. Przychodząc na taki zabieg można się spodziewać, że terapeuta będzie używał przedramienia, pięści, paliczków lub łokcia. Wszystkie ruchy wykonywane są bardzo wolno i z dużą precyzją. Aby osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty, terapeuta może poprosić pacjenta o ułożenie w pozycji rozciągającej tkankę poddawaną terapii. Siła nacisku zawsze dobierana jest indywidualnie do pacjenta.

Bardzo istotnym, podczas terapii masażem tkanek głębokich, jest określenie celu jaki chcemy osiągnąć. Oprócz znajomości warstwowości tkanek, dokładnej topografii struktur miękkich, zasad tensegracji, terapeuta musi przede wszystkim posiadać wyjątkowo dobrą palpację, czyli umiejętność odczytywania zmian poprzez dotyk.

Legendarnej sławy instruktor MTG – Art Riggs powtarza wielokrotnie, że jest to najbardziej skuteczny i energooszczędny sposób na rozluźnienie, wydłużenie i uwolnienie utrzymujących się nieprawidłowych wzorców.

Zastosowanie masażu tkanek głębokich jest bardzo rozległe, dlatego wymienione poniżej przypadki są tylko niewielką częścią tego z czym można pracować tą metodą. To m.in.:
• przewlekły ból mięśniowy
• zmniejszona ruchomość stawów
• przykurcz ścięgien i mięśni
• zapalenie rozścięgna podeszwowego
• rwa kulszowa
• łokieć tenisisty, golfisty
• zespół bólowy kręgosłupa
• rwa barkowa
• napięciowe bóle głowy
• wady postawy

Przyjdź do Centrum Rehabilitacji Sigma Medica we Wrocławiu i daj sobie pomóc. Pamiętaj, w życiu nie musi towarzyszyć CI ból!