Co pacjent powinien wiedzieć o osteopatii?

Osteopatia to mocno rozwinięta ortopedyczna medycyna manualna
Należy podkreślić, ze osteopatą może zostać wyłącznie lekarz bądź magister fizjoterapii. Osteopatów wyróżnia zatem wykształcenie medyczne oraz szersze spojrzenie na patologie układu ruchu. Dzięki szerokiej wiedzy, zdobywanej w przeciągu 5 letniego toku studiów,osteopata niczym detektyw analizuje objawy i na podstawie wykonywanych przez niego dodatkowych badań, jest w stanie odnaleźć przyczyny dolegliwości pacjentów. Praca osteopaty polega na analizie każdej cześć naszego ciała, przyczyny naszego bólu mogą bowiem znajdować się w zupełnie innej lokalizacji niż jego objawy. Ta terapia to najbardziej rozbudowany system diagnostyczno-terapeutyczny. Podstawą pracy osteopaty jest więc odnalezienie „cierpiącej”struktury u pacjenta, a w następstwie wykonanie nacelowanej terapii przynoszącej ulgę w dolegliwościach . Osteopatia jest terapią skierowaną zarówno do pacjentów, którym towarzyszy długotrwały, przewlekły ból jak i dla takich u których ból pojawił się niedawno. Osteopata „nie liczy lat”, leczy pacjentów w każdym wieku dostosowując odpowiednie techniki. Z jakimi więc problemami możemy udać się do osteopaty Wskazań do zabiegów mamy również niezliczoną ilość do najczęstszych należą stany pourazowe powypadkowe i przeciążeniowe towarzyszący nam ból, rwy kulszowe, dyskopatie, bóle głowy, cieśnie nadgarstka łokcie tenisisty, zapalenie rozcięgna podeszwowego, bóle lędźwi, bóle i ograniczenia ruchomości w odcinku szyjnym, bóle lub ograniczenia stawowe bioder, kolan,barków. Urazy okołoporodowe u dzieci problemy z napięciem mięśniowym, kręcz karku, kolki jelitowe, ulewania. Zespoły bólowe u kobiet w ciąży. Stany napięciowe i uciskowe nerwów, naczyń i wiele innych.