Leczenie kręgosłupa

Leczenie bólu kręgosłupa w Sigma Medica polega na stworzeniu indywidualnego planu, złożonego z ćwiczeń wzmacniających, mobilizujących oraz rozciągających i wzmocniających mięśnie głębokich. Leczenie kręgosłupa przebiega pod nadzorem wykwalifikowanego fizjoterapeuty, który tworzy zestaw ćwiczeń dostosowany do możliwości pacjenta. Terapeuta indywidualnie ustala zakres oraz intensywność ćwiczeń, by leczenie kręgosłupa było efektywne. Zanim więc sięgniesz po kolejne leki przeciwbólowe, przyjdź do nas – Sigma Medica, ul. Kukuczki 5 lok. 15, II piętro, Wrocław.

Coraz więcej osób podejmuje pracę siedzącą. Jednak nie wszystkie biura są odpowiednio przystosowane, a pracownicy bardzo często zapominają o zasadach ergonomii, przez co sami sobie szkodzą. Ból kręgosłupa może wystąpić u kobiet i mężczyzn w każdym wieku, a coraz częściej są to osoby młode, które prowadzą siedzący tryb życia, lub wręcz przeciwnie, nadmiernie nadwerężają swój kręgosłup. Co zrobić, kiedy ból kręgosłupa przeszkadza w codziennym funkcjonowaniu i na czym polega bezinwazyjne leczenie kręgosłupa?

Przyczyny bólu kręgosłupa

• Praca siedząca nie musi negatywnie wpływać na zdrowie kręgosłupa, pod warunkiem, że przestrzegamy kilku podstawowych zasad. Niewygodne krzesło bez regulacji wysokości, zbyt niskie biurko czy monitor umieszczony powyżej lub poniżej linii oczu sprawiają, że zaczynamy się garbić, przez co nasz kręgosłup przybiera nienaturalną pozycję. Niestety nie każdy pracodawca ma na uwadze zdrowie swoich pracowników, oszczędzając na zakupie odpowiednich krzeseł czy podnóżków. W konsekwencji wielu pracownikom zaczynają doskwierać uciążliwe bóle kręgosłupa.
  • Nadmierne obciążanie , a więc podnoszenie lub przenoszenie zbyt ciężkich przedmiotów, negatywnie wpływa na zdrowie kręgosłupa. Bardzo często nosimy ciężkie zakupy w jednej ręce, przez co nie tylko obciążamy kręgosłup, lecz także zmuszamy go do nienaturalnego zgięcia. Nie zawsze też pamiętamy o tym, by ciężkie przedmioty podnosić z przysiadu.
  • Brak ruchu jest wymieniany wśród podstawowych przyczyn bólu kręgosłupa. Prowadzenie siedzącego trybu życia osłabia mięśnie odpowiedzialne za wspieranie kręgosłupa. Niekiedy wystarczy szybki 40-minutowy spacer 4 razy w tygodniu, by nie tylko poprawić kondycję, lecz również wzmocnić mięśnie.
  • Choroby i urazy mają również znaczący wpływ na odczuwanie bólu. W takich przypadkach konieczna jest prawidłowa diagnoza i jak najszybsze leczenie kręgosłupa. Leczenie bólu kręgosłupa w Centrum Rehabilitacji Sigma Medica zawsze rozpoczyna się od dokładnej konsultacji, której celem jest odnalezienie przyczyny. Dla fizjoterapeutów wrocławskiego Centrum Rehabilitacji bardzo ważna jest profilaktyka. Opiera się ona na codziennym przestrzeganiu kilku zasad, których podstawą jest ruch.