Terapia manualna

Terapia manualna jest jedną z najpopularniejszych technik fizjoterapeutycznych polegających na wspomaganiu leczenia narządów ruchu, przede wszystkim kręgosłupa oraz stawów. Technika jest w pełni bezpieczna dla pacjenta, a jej rodzaj i intensywność jest dobierana indywidualnie na podstawie wnikliwego badania.

Jaki cel ma terapia manualna?

Celem terapii manualnej jest likwidacja bólu, dysbalansu mięsniowo-powięziowego oraz przywrócenie całkowitej sprawności w stawach, które uległy zablokowaniu. Fizjoterapeuta prowadzący terapię pracując na tkankach miękkich tzn. mięśnie, więzadła, powięzi, dąży do odzyskania prawidłowego napięcia. Dzięki temu stawy mogą odzyskać utraconą funkcję, a natężenie bólu zdecydowanie słabnie.

Na czym polega

Terapia manualna jest bezpieczną metodą walki z bólem. Fizjoterapeuci pracujący w Sigma Medica poświęcają setki godzin szkoląc się od światowej sławy instruktorów. Dyplomowany fizjoterapeuta po dokładnej konsultacji jest w stanie dobrać najodpowiedniejszą formę terapii. We wrocławskim Centrum Rehabilitacji Sigma Medica, terapeuci manualni najczęściej korzystają z takich form pracy z ciałem jak:

• terapia tkanek miękkich – pozwala odbudować prawidłowe napięcie mięśniowe,
  • terapia powięziowa – polega na likwidowaniu sztywności powięzi oraz powstałych restrykcji,
  • stretching – rozciąganie mięśni w celu wykształcenia naturalnego odruchu rozluźnienia mięśnia,
  • mobilizacja stawu – stosowana w przypadku obkurczenia więzadeł lub torebki stawowej poprzez technikę ślizgu lub trakcji, ma na celu szybkie uruchomienie stawu,
  • neuromobilizacja stawu – terapia manualna pozwalająca odzyskać prawidłowy przepływ informacji przez nerwy,
  • manipulacja stawu – szybkie impulsy aplikowane przez fizjoterapeutę w stawie w celu zwiększenia jego ruchomości.

Dla kogo jest przeznaczona?

Na terapię manualną prowadzoną w naszym Centrum Rehabilitacji (Wrocław) zapraszamy wszystkich, którym ból towarzyszy na co dzień. Szczególnie tych pacjentów, którzy cierpią na bóle kręgosłupa i stawów, mięśni, bóle głowy, nerwobóle, wady postawy, napięcie związane z przemęczeniem, różnego rodzaju dyskopatie, drętwienie palców i kończyn oraz wiele innych. Przed terapią zawsze przeprowadzamy dokładną diagnostykę, która pozwoli nam ocenić czy jesteśmy w stanie pomóc i oszacujemy jak długo może potrwać rehabilitacja.